iHELP – Jaz pomagam ali meni nekdo pomaga. Skupaj rešujemo življenja. Bodimo v srcu ASI!

Ljubljana, 18. april 2013 – Zato, da bi pomagali čim večjemu številu ljudi, skupaj reševali življenja in zmanjšali število žrtev srčnega zastoja ter drugih nenadnih nesreč, so mladi izumitelji razvili mobilno aplikacijo iHelp, s katero je mogoče enostavno poslati SOS sporočilo in tako s pomočjo posameznikov – laikov in izurjenih reševalcev nuditi kar se da hitro pomoč ponesrečencem. Projekt iHelp in delovanje aplikacije so predstavili na današnji novinarski konferenci, kjer so s predstavniki zavarovalnice Adriatic Slovenica podpisali tudi pogodbo o sodelovanju pri razvoju te edinstvene svetovne novosti v informacijski tehnologiji.

V Sloveniji se dnevno zgodi 5 do 6 nenadnih srčnih zastojev, ki se končajo usodno. Brez temeljnih postopkov oživljanja (TPO) že po 4 do 5 minutah pride v možganih poškodovanca do nepopravljivih okvar. Ekipa nujne medicinske pomoči lahko le redko pomoč nudi v manj kot 4 minutah od prejema klica na pomoč. Po 4 minutah pa pričnejo možganske celice odmirati, zato se verjetnost preživetja brez pomoči vsako minuto zmanjšuje za 10 odstotkov.

S pomočjo BREZPLAČNE mobilne aplikacije iHelp lahko z enim samim dotikom na mobilnem telefonu družinskemu članu, prijatelju, neznancu ali sebi rešite življenje. S pomočjo iHELP aplikacije pošljemo SOS obvestilo, tako aktiviramo varnostno mrežo, ki jo sestavljajo: nujni kontakti (družina, prijatelji), profesionalni reševalci in vsi iHELP uporabniki v neposredni bližini ponesrečenca. Preko mobilne aplikacije tako ponujamo varnost na dlani. 

S hitro in enostavno uporabo aktiviramo varnostno mrežo že v 20 sekundah in s tem za 6 do 10 krat skrajšamo čas reševanja in povečamo verjetnost preživetja! 

Vzporedno se oddajajo tudi informacije o trenutni lokaciji ponesrečenca, prav tako so z uporabo aplikacije dostopne informacije o najbližjih avtomatskih električnih defibrilatorjih (AED), bolnišnicah, zdravstvenih domovih in lekarnah. Z iHelp širimo varnost in rešujemo življenja. iHELP mobilna aplikacija poleg profila uporabnika in možnost enostavnega pošiljanja SOS sporočila nudi še navodila o izvajanju temeljnih postopkov oživljanja (TPO) in omogoča izobraževanje o prvi pomoči.

Kdaj, kje in kako se je porodila ideja o mobilni aplikaciji, ki pomaga reševati življenja?

»Med čakanjem na reševalce službe nujne medicinske pomoči in ker sem tudi sam srčni bolnik, prav tako moja starša, sem veliko razmišljal o tem kako bi lahko pomoč v primeru srčnega zastoja prišla hitreje. Pri tem se je porodila ideja, zakaj ne bi sam poklical bližnje, sosede ali naključne reševalce v bližini na pomoč! Kako bi lahko to naredil? Z MOBILNIM TELEFONOM! Kar 97 odstotkov klicev na pomoč na številko 112 je namreč opravljenih z mobilnimi telefoni. Mobilni telefon je edina naprava, ki se v povprečju nahaja tri metre oddaljena od nas. Tako je nastala rešitev za hitrejše reševanje - mobilna aplikacija iHELP,« je povedal izumitelj in idejni vodja Andraž Ogorevc.

Cilji projekta iHELP so združiti ljudi z znanjem prve pomoči, laike in organizacije v varnostno mrežo, znotraj katere bo reševanje mogoče prej kot v 4 minutah. Tako bi stopnjo preživetja v primeru srčnega zastoja iz današnjih 5-7 % lahko dvignili nad 50 % in tako postali ena od držav z najvišjo stopnjo preživetja. Projekt iHelp načrtuje zmanjšati število žrtev srčnega zastoja v Sloveniji za 1.000 letno, povečati število reševalcev s 1.000 na 100.000 in povečati število defibrilatorjev s 1.000 na 3.000. Ker je celoten projekt iHelp naravnan družbeno odgovorno, bo del sredstev namenjen za postavitev mreže defibrilatorjev po celi Sloveniji. Za ustrezno pokritost bi potrebovali še vsaj 3.000 defibrilatorjev.

Idejam in ciljem projekta iHelp so prisluhnili pri zavarovalnici Adriatic Slovenica. Idejni vodja programa iHelp, Andraž Ogorevc, predsednik uprave zavarovalnice Adriatic Slovenica Gabrijel Škof in izvršna direktorica trženja mag. Karmen Škoda Piško so ob tej priložnosti podpisali tudi pogodbo o sodelovanju in podpori pri razvoju projekta iHelp doma in v tujini.

Predsednik uprave zavarovalnice Adriatic Slovenica Gabrijel Škof je povedal: »V podjetju MIDS, ki je zasnovalo aplikacijo iHelp za reševanje življenj nismo prepoznali le perspektivnega startup tehnološko naprednega podjetja z izredno obetavnimi idejami, za katere so bili nedavno tudi nagrajeni, ampak podjetje, ki bo povečalo našo varnost, varnost vseh Slovencev. Spoštujemo njihov prispevek in to, da bodo aplikacijo in pridobljena sredstva namenili za graditev učinkovite mreže pomoči in reševanje človeških življenj. Zato bomo prispevali k razvoju ideje in gibanja iHelp v mrežo pa povabili tudi zaposlene v Adriaticu Slovenici in vso širšo javnost.«

O projektu in gibanju, ki se je z današnjo predstavitvijo začelo aktivno širiti po vsej Sloveniji, spregovorila tudi izvršna direktorica trženja pri Adriatic Slovenici, mag. Karmen Škoda Piško: »Projekt in Gibanje iHelp je edinstven. V okviru vseh mega trendov na področju sodobnih tehnologij, ki z mobilnimi rešitvami poskušajo dvigovati kakovost življenja, varnost in širijo zdravstvene storitve v vseh smereh, ima prav posebno mesto. Zato, ker ima tisto, kar potrebuje vsakdo od nas. 
Po eni strani projekt temelji na čim večjem številu reševalcev, prostovoljcev in osveščenih ljudi, po drugi strani pa na čim večjemu številu rešenih življenj. Verjamemo, da se bo Slovenija tudi s pomočjo Adriatica Slovenice na zemljevid Evrope in sveta postavila kot prva država, ki ima vzpostavljeno sodobno, učinkovito mobilno mrežo pomoči. 

Vsakdo od nas se lahko v nekem trenutku znajde sam in nemočen ali pa v situaciji, ko bi morali pomagati, a nimamo zadostnega znanja. »Osveščanje, mreženje in povezovanje v gibanja je neprecenljivo,« je še dodala Karmen Škoda Piško.

Delovanje aplikacije v praksi je na novinarski konferenci predstavil strokovni sodelavec projekta iHELP, izkušen reševalec, Primož Velikonja. Vodja reševalne postaje nujne medicinske pomoči Kočevje, reševalec na motorju, v helikopterju, reševalec z mednarodno licenco za inštruktorje ITLS je nad aplikacijo navdušen: »Iz dolgoletnih izkušen vem, kako pomembne so prve minute reševanja v primeru nenadnega srčnega zastoja. Kljub strokovno in tehnično dobro izpopolnjeni službi nujne medicinske pomoči nam zaradi omejenih virov in geografske raznolikosti ne uspe vedno priti na kraj nesreče dovolj hitro. Zaradi tega je zelo pomembna prva pomoč očividcev ali bližnjih reševalcev. Ljudi, ki imajo znanje prve pomoči ali laikov brez znanja, ki lahko na kraj nesreče prinesejo defibrilator. Seveda pa je najpomembneje, da vsi ti sploh vedo, da nekdo v njihovi bližini pomoč potrebuje. In to omogoča mobilna aplikacija iHelp.« 

Oglejte si še predstavitev delovanja aplikacije